دیدار رییس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رییس مجتمع بیمارستانی امیرالمومنین(ع)

۲۲ مهر ۱۴۰۳ | ۰۸:۲۳ کد : ۴۶۷۲۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۴۱
در این نشست که با حضور مدیر گروه بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت استان، مدیر گروه شنوایی دانشکده توانبخشی، کارشناسان مرکز بهداشت و مسئولان مجتمع برگزار شد، دکتر محمودیان با بیان اینکه برای کاهش بار کم شنوایی می‌توان با غربالگری از بدو تولد، پیشگیری سطح یک را انجام داد، گفت: بیمارستان سینا رضایی آشتیانی به عنوان سانتر زنان و زایمان در استان مرکزی، می تواند گام مهمی در این زمینه بردارد.
دیدار رییس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رییس مجتمع بیمارستانی امیرالمومنین(ع)


وی افزود: با انجام غربالگری نوزادان و بالا بردن سطح سواد و آگاهی مادران باردار، از بروز ۶۰ درصد کم شنوایی‌ها جلوگیری کرد.
رییس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل‌ها، غربالگری‌ها با روش استاندارد پیش بروند و آمارهای مختلف در سامانه سیب ثبت شوند.
رییس مجتمع بیمارستانی امیرالمومنین(ع) هم با اشاره به اهمیت غربالگری کم شنوایی نوزادن، از ایجاد واحد شنوایی سنجی در بیمارستان خبر داد و گفت: تست TEOAE که مخصوص غربالگری نوزادان است در این مرکز انجام می شود.
دکتر خانی دخت، با بیان اینکه زیرساخت و امکانات لازم برای غربالگری کم شنوایی در مرکز سینا رضایی آشتیانی فراهم شده است، افزود: به دلیل کمبود نیروی انسانی، اکنون کارشناس شنوایی سنجی یک روز در این مرکز حضور دارد، اما به دلیل اهمیت غربالگری، با پیگیری ها و مکاتبات انجام شده به دنبال آن هستیم که در ایام هفته از حضور کارشناسان در این زمینه بهره مند باشیم.
 

کلیدواژه‌ها: رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی بیمارستان امیرالمومنین دکتر خانی دخت


( ۱ )

نظر شما :